تبلیغات
نمونه سوالات استخدامی بهورزی - مصرف گوشت قرمز و غذاهای سرخ شده موجب افزایش وزن می شود

پژوهشگران علوم تغذیه در آمریکا دریافته اند مصرف گوشت قرمز و غذاهای سرخ شده موجب افزایش وزن می شود.  
   
 
دبورا باگس و همکارانش از مرکز اپیدمی شناسی اسلون در دانشگاه بوستون ۵۹ هزار زن آفریقایی- آمریکایی را به مدت ۱۴ سال مورد بررسی قراردادند.
آنها دو الگوی غذایی اصلی را شناسایی کردند که یکی شامل سبزیجات/ میوه بود که سرشار از میوه، سبزیجات، ماهی و غلات می شود و گروه دیگر گوشت قرمز/ غذاهای سرخ شده بود که شامل گوشت قرمز،گوشت فراوری شده، جوجه سرخ شده و سیب زمینی سرخ شده می شود.
محققان دریافتند زنانی که غذاهای سرشار از میوه و سبزیجات مصرف می کنند در طول این دوره ۱۴ ساله کمتر از زنانی که از این غذاها استفاده نمی کردند دچار اضافه وزن شدند.
به گفته محققان افراد بیشتر تمایل دارند میزان ثابتی غذا بخورند نه اینکه میزان ثابتی کالری جذب کنند.
یک رژیم غذایی غنی از گوشت قرمز و غذاهای سرخ شده می تواند به مصرف میزان زیادی کالری منجر شود چرا که این غذاها بیش از میوه و سبزیجات کالری دارند.
نتایج این تحقیقات در نشریه تغذیه بالینی منتشر شده است. 
 
 متخصصین تغذیه می گویند شرایط صحیح سرخ کردن غذا به شرح زیر است :

۱- استفاده از روغن مایع برای سرخ کردن ( به میزان ۲-۱ لیتر روغن مایع. بعد ازهر بار مصرف ، روغن غذا را گرفته و آن را دور بریزید زیرا روغن مایع بعد از یک بار سرخ شدن، نباید  برای بار دوم استفاده شود. )

۲- دادن درجه حرارت کامل برای سرخ کردن ( ۳۶۵ درجه فارنهایت یا ۱۸۵ درجه سانتیگراد). باید حرارت برای سرخ کردن کم باشد و غذا به آهستگی سرخ شود. نباید روغن دود کند.

۳- غذا را به قسمت های کوچکی تقسیم کرده و هر دفعه، مقداری از غذا را سرخ کنید.

۴- تکه های غذای سرخ شده را توسط یک انبرک یا سبد سیمی از داخل روغن بردارید ( با قاشق برندارید چون روغن همراه غذا باقی می ماند). سپس آن را فشار دهید تا روغن اضافی خارج شود( این کار را در یک ظرف مشبک انجام دهید نه روی یک دستمال پارچه ای یا کاغذی)